
7 sposobów umacniania relacji w pracy
Jak budować pozytywne relacje w pracy? Jak uzyskiwać najlepsze efekty nie tylko w wymiarze zawodowym, ale i ludzkim? Instrukcja sukcesu, poparta światowej sławy autorytetem.
1. Najpierw słuchaj
►Wiele relacji zostaje zerwanych bo żadna ze stron nie słucha drugiego rozmówcy
2. Bądź wyczulony
►Jeśli okażesz wyczulenie na cudze potrzeby, ludzie będą skłonni naginać dla Ciebie zasady i zrobią nawet więcej niż to o co ich poprosisz.
3. Utrzymuj kontakt wzrokowy
►Kontakt wzrokowy pozwala nawiązać więź i wzbudza zaufanie.
4. Przyjmuj naprawdę dobre nastawienie
►Jeśli jedna strona wykazuje pozytywne nastawienie to podświadomie druga strona działa w ten sam sposób.
5. Stosuj gesty otwartości
►Gesty te pokazują, że rozmówca nie ma nic do ukrycia i jest otwarty na współpracę. Przykładowe gesty: wstawania na powitanie, pokazywanie otwartych dłoni.
6. Znajdowanie wspólnych tematów
►Wspólne tematy i podobieństwa ułatwiają proces budowania dobrych relacji.
7. Pozwalaj mówić drugiej osobie
►Daj dojść do głosu drugiej osobie i zadawaj pytania. Pokaż, że jesteś uważnym słuchaczem.
Źródło: Pang Li Kin, Profesjonalny wizerunek. Droga do sukcesu
[Fot.: fotolia.com]
No Comments