Zarządzanie w kontekście zmian

wzrostowy-wykres-slupkowy-wychodzacy-z-kartki

Zarządzanie w kontekście zmian

15:52 17 Marzec in Zarządzanie zmianą
0 Comments

Załóżmy, że znamy już obecny Klimat Wdrożenia Zmiany w organizacji, o którym pisałem przed tygodniem. Teraz przyszedł czas na zaplanowanie skutecznej zmiany zachowań ludzi, czyli precyzyjne zdefiniowanie, monitorowanie i egzekwowanie zmiany zachowań.

Jeżeli ludzie mają zmienić swoje zachowania w wyniku wprowadzanej zmiany, to – bez względu na charakter wdrażanej zmiany – oczekują precyzyjnej odpowiedzi na trzy podstawowe pytania:

  1. CO będziemy zmieniać?
  2. DLACZEGO będziemy zmieniać?
  3. Jakie będą KONSEKWENCJE braku zmiany?

Odpowiedź na każde z powyższych pytań, musi być za każdym razem formułowana z punktu widzenia odbiorcy tej informacji, ze szczególnym uwzględnieniem tego, jak ta zmiana wpłynie na danego odbiorcę oraz czego się od danego odbiorcy oczekuje?

Każdy menedżer zmiany doskonale wie, że w komunikacie nie tylko liczy się jego treść ale też forma – czasami nawet bardziej. Czy przekaz powinien być wyłącznie pozytywny, a może głównie negatywny? A może i taki i taki? O tym napiszę za tydzień…

Tekst przygotowany przez Wiktora Siegel

[Fot.: fotolia.com]

admin

slawomir.kazimierczak@door.com.pl

Administrator serwisu

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
500
wpDiscuz
X