Co stawiasz na pierwszym miejscu?

zegar-z-godzina-11-47

Co stawiasz na pierwszym miejscu?

10:43 09 Luty in Zarządzanie
0 Comments

Gospodarowanie czasem to prawdziwe wyzwanie dla menedżera, który na co dzień ma do czynienia z mnóstwem spotkań, nagłych spraw i ciągłymi oczekiwaniami, by znalazł dla kogoś choć chwilę.

Kilka wskazówek wynikających z Nawyku 3 pomoże zapracowanemu menedżerowi skuteczniej zarządzać swoim czasem:

  1. Napisz swoją deklarację wkładu.
  2. Starannie wybierz kilka „kluczowych celów” – takich, które muszą zostać osiągnięte, bo inaczej twoja deklaracja wkładu stanie się bezużyteczną kartką papieru.
  3. Eliminuj to, co nieważne. Odmawiaj uczestnictwa w działaniach, które nie mają związku z twoimi „celami kluczowymi”.
  4. Wykorzystaj Kompas Pracy, aby zaplanować tydzień. Zrób listę priorytetów na dany tydzień i trzymaj się tego planu.
  5. Poświęć kilka minut na rozplanowanie każdego dnia. Spójrz ponownie na swoje priorytety. Czy rzeczywiście pomogą ci osiągnąć „kluczowe cele”?
  6. Stosuj właściwe narzędzia do planowania. Planer powinien zawierać zadania, spotkania, notatki i kontakty. Powinieneś go zawsze mieć przy sobie.

okladka_7h_fb

Ludzie, którzy wiedzą, jak zorganizować sobie życie, zawsze znajdą czas na odpoczynek, natomiast ci, którzy nic nie robią, wiecznie się śpieszą. Jeanne-Marie Roland

Tekst przygotowany przez Iwonę Kiwerską

[Fot.: fotolia.com]

admin

slawomir.kazimierczak@door.com.pl

Administrator serwisu

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
500
wpDiscuz
X