Jak skutecznie radzić sobie w sytuacjach konfliktowych?

2-ludzi-na-oddzielnych-skalach-naprzeciw-siebie-krzycza-przez-megafony

Jak skutecznie radzić sobie w sytuacjach konfliktowych?

10:56 04 Luty in Zarządzanie
0 Comments

Może się zdarzyć, że będziesz miał poważny konflikt z pracownikiem, klientem, szefem lub kolegą z pracy. Kluczem do rozwiązywania takich konfliktów są: empatyczne słuchanie (Nawyk 5) i tworzenie synergii (Nawyk 6).

1. Słuchaj drugiej osoby, a następnie staraj się oddać sens jej wypowiedzi własnymi słowami, skupiając się na treści oraz nazwaniu jej emocji.

2. Upewnij się, że twój rozmówca czuje się zrozumiany. Słuchaj empatycznie do momentu, aż to nastąpi.

3. Kiedy twój rozmówca poczuje się zadowolony, że zrozumiałeś jego stanowisko, odważnie i jasno przedstaw swój punkt widzenia. Nie przechodź do proponowania rozwiązań zanim nie będziesz miał pewności, że zostałeś w pełni zrozumiany. Dopiero wtedy druga osoba będzie gotowa na poszukiwanie rozwiązania.

4. Przejdź do tworzenia synergii (Nawyk 6).

Kiedy słuchamy, stajemy się silniejsi. Na przykład, dowiedziałam się o samej sobie, że podczas rozwiązywania problemów jestem bardzo niecierpliwa. Zamiast słuchać opinii innych, staram się od razu znaleźć rozwiązanie. Musiałam nauczyć się, że ludzie z mojego otoczenia mogą wnieść cenny wkład, a słuchanie sprawia, że staję się lepszym liderem. — Andrea Jung

Tekst przygotowany przez Iwonę Kiwerską

[Fot.: fotolia.com]

Tags:

admin

slawomir.kazimierczak@door.com.pl

Administrator serwisu

Dodaj komentarz

Bądź pierwszy!

Powiadom o
avatar
500
wpDiscuz
X