W procesie negocjacji ogromną rolę odgrywają emocje. Negocjacje kończą się często podjęciem decyzji w 85% opartej o nieracjonalne przesłanki. Silna presja na obniżenie cen usług i towarów stawia negocjatorów w trudnej pozycji poszukiwania równowagi pomiędzy dobrymi warunkami zakupu a dobrymi relacjami z dostawcą.
W jaki sposób prowadzić skuteczne negocjacje?
Trening jest zbiorem najlepszych przykładów zaczerpniętych z doświadczeń wiodących działów zakupów z firm polskich i zagranicznych, połączonych z zestawem praktycznych ćwiczeń. Dostarcza zasad postępowania oraz praktycznych umiejętności potrzebnych osobom zajmujących się w firmie zakupami.
Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?
Podczas szkolenia uczestnicy analizują różne sytuacje zakupowe i uczą się optymalnych zachowań. Dostosowują też swoją technikę do różnorodnych sytuacji zakupowych np. wiodący dostawca, jedyny dostawca, budowanie rozwiązań alternatywnych, trudność w porównywaniu ofert, brak czasu na pełną procedurę zakupową, manipulacje ze strony dostawcy, itp. Warsztat został zaprojektowany tak, aby zachęcić uczestników do przećwiczenia sprawdzonych technik i koncepcji negocjacyjnych, w których obydwie strony mogą czuć się dobrze.
Pomaga w uświadomieniu sobie, jakie zachowania, styl preferujemy w negocjacjach prowadzonych w powtarzalnych sytuacjach. Jednocześnie trening proponuje alternatywne zachowania i taktyki, tak by wyposażyć uczestników w narzędzia usprawniające ich własny styl. W konsekwencji prowadzi do sukcesów w negocjacjach.
Dla kogo przygotowaliśmy szkolenie?
Szkolenie adresowane jest przede wszystkim do osób bezpośrednio zajmujących się zakupami towarów i usług, przedstawicieli handlowych oraz dla menedżerów, od których zdolności negocjacyjnych zależy sukces organizacji.
Model negocjacji DOOR
Odpowiednie techniki i narzędzia są niezbędne, aby odnieść sukces w negocjacjach. Pomagają przygotować się do rozmów, przejść przez debatę i rozgrywkę oraz analizować zmieniającą się ciągle sytuację. Ich znajomość nie przyda się jednak handlowcowi, któremu brakuje odwagi i determinacji. Który ulega emocjom, nie jest skupiony podczas rozmów lub nie czuje się odpowiedzialny za swoje biznesowe rezultaty.
Tylko dzięki świadomemu podejściu do własnej sytuacji, możliwości i ograniczeń, a także – do sytuacji, w jakiej znajduje się druga strona, negocjator może przyjąć właściwą postawę i w pełni wykorzystać swoje umiejętności.
Szkolenie ma charakter praktyczny i jest wykorzystywane zarówno w rozwoju umiejętności negocjacyjnych grup menedżerskich, jak i reprezentantów handlowych. Ze względu na swoją elastyczną konstrukcję może z powodzeniem być dostosowane do grup początkujących oraz bardziej zaawansowanych, uczestnictwo w nim nie wymaga bowiem żadnego przygotowania teoretycznego.
Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?
Dzięki rozpoznawaniu mechanizmów kierujących decyzjami naszymi i drugiej strony możemy uniknąć sytuacji, gdy żałujemy podjętych decyzji. Szkolenie pomaga przećwiczyć techniki, które maksymalnie wykorzystują możliwości, jakie daje dana sytuacja – osiągnąć najlepsze możliwe w danej chwili rozwiązanie.