Kultura organizacyjna w firmie – warsztaty DOOR2Culture4Results
# WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚĆ
# NIEUSTĘPLIWE PRZYWÓDZTWO
# ZARZĄDZANIE SYTUACYJNE
# REALIZACJA STRATEGII
Odpowiednie zarządzanie przedsiębiorstwem jest kluczem do sukcesu firmy. Jednym z najważniejszych elementów zarządzania jest kultura organizacyjna firmy.
Jakie znaczenie ma kultura organizacyjna w Twojej firmie?
W każdej organizacji istnieje określony rodzaj kultury, który ją wzmacnia albo osłabia.
Wszak to już P. Drucker zwrócił uwagę, że niedopasowana kultura organizacji zjada strategię na śniadanie. Obecnie, w warunkach wysokiej konkurencji to właśnie jej dostosowanie i wewnętrzna siła może zadecydować o sukcesie albo o porażce. Potencjał do zmian wydaje się duży skoro Workplace Accountability Study, prowadzone przez Partners In Leadership, Inc. wskazuje, że:
- 63% pracowników stwierdziło, że wobec problemów po prostu czeka, aż sytuacja sama się rozwiąże
- 85% nie było pewnych, co konkretnie chce osiągnąć ich firma w najblizszej perspektywie, stąd nie czuli się za te wyniki odpowiedzialni
- 76% w wyniku dotychczasowych doświadczeń z przełożonymi wpadło w pułapkę “Po prostu powiedz mi, co mam zrobić”
Żeby wygrać mecz, nie wystarczy by wszyscy zawodnicy profesjonalnie wykonywali swoje obowiązki. Sukces wymaga współodpowiedzialności za rezultat. Czy Twoja drużyna jest gotowa?
Co to jest kultura organizacyjna firmy…
… i dlaczego jest ważna również w Twojej firmie? Pojęcie kultury organizacyjnej nie jest jednoznaczne i ma kilka definicji. Przyjrzyjmy się kilku z nich. Według Scheina kultura organizacyjna to nic innego, jak całość fundamentalnych założeń, które wybrana grupa stworzyła w trakcie nauki adaptacji i integracji wewnętrznej. Robbins definiuje ją jako zbiór systemów wartości przyjmowanych przez członków organizacji, który sprawia, że firma odróżnia się od innych. Zbierając najpopularniejsze definicje, można powiedzieć, że kultura organizacyjna to po prostu zachowania, normy i wartości, które tworzą indywidualny charakter firmy, odróżniający ją od konkurencji. Kultura dotyczy wspólnych poglądów, wyznacza wymogi zachowania pracowników i wspólne wzory myślenia.
Ale po co właściwie zajmować się kulturą organizacyjną firmy, kiedy masz tyle innych zadań do wykonania? Poznaj podstawowe funkcje kultury organizacyjnej i zobacz, jakie korzyści może przynieść Twojej organizacji.
Poznaj funkcje kultury organizacyjnej
Dlaczego warto zadbać o kulturę organizacyjną w firmie? Budowanie kultury organizacyjnej ma ściśle określone funkcje, dzięki którym precyzyjnie określa zasady funkcjonowania firmy i jej pracowników. Do rzeczy! Jakie funkcje pełni kultura organizacyjna w organizacji?
- Odróżnia firmę od innych.
- Przyciąga do miejsca pracy te osoby, które łączy ten sam system wartości.
- Ułatwia integrację pracowników i stymuluje ich zaangażowanie.
- Usprawnia realizację strategii, podstawowych założeń i celów firmy przez pracowników.
- Ujednolica język jako sposób komunikacji w firmie.
- Reguluje konflikty wewnątrz organizacji.
- Ujednolica metody i kryteria zarządzania zespołem i oceny efektów pracy.
Właściwa kultura organizacyjna ma ogromny wpływ na funkcjonowanie całej firmy. Przyciąga osoby, które podzielają te same wartości, a wewnątrz organizacji reguluje relacje pomiędzy członkami zespołu. Ma bezpośrednie przełożenie na zaangażowanie pracowników. Jasno określone w ten sposób cele i wartości optymalizują procesy zachodzące w firmie oraz przyspieszają wprowadzanie zmian. A to przekłada się na lepsze wyniki osiągane przez cały zespół i każdego Twojego pracownika z osobna. Kultura organizacyjna ma podobny wpływ na sukces firmy jak dobra strategia.
Chcesz wyróżniać się na tle konkurencji? Budować silny, zaangażowany zespół w swojej firmie? Wykorzystaj elementy kultury organizacyjnej i buduj swoją przewagę nad innymi.
Kultura organizacyjna to 20–30% lepsze wyniki!
Jak podaje „Harvard Business Review”, z pomocą odpowiedniej kultury organizacyjnej Twoja firma może osiągnąć 20-30% lepsze wyniki od konkurencji. Brzmi kusząco, prawda? W DOOR jesteśmy tu dla Ciebie, aby dostarczyć Ci oczekiwany rezultat. Dlatego pomożemy Ci zbudować taką kulturę organizacji, dzięki której:
- Zwiększasz zaangażowanie członków zespołu – pracownicy sami biorą odpowiedzialność za najlepsze wyniki zamiast biernie czekać na wytyczne od menedżera.
- Zwiększa się tempo zmian i innowacji – pracownicy dążą do doskonalenia i szybko reagują na zmiany, a jednocześnie nie boją się błędów.
Wykorzystaj kulturę organizacyjną, aby wyraźnie określić, dokąd zmierza Twoja firma i jak Twój zespół pomoże jej tam dotrzeć.
Zbuduj z nami kulturę organizacyjną Twojej firmy
Tam, gdzie funkcjonuje kultura organizacyjna, wyniki firmy rosną. Odmień z nami swój biznes, poprawiaj wyniki. Zobacz, jak może działać Twój zespół i jaki rodzaj zarządzania najlepiej poprowadzi go do sukcesu. Z DOOR zbudujesz zaangażowany zespół pracowników i sprawniej zrealizujesz cele Twojej organizacji. Od czego zacząć? Skontaktuj się z nami. Zadzwoń +48 662 287 280 lub napisz door@door.com.pl. Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9.00 – 17.00.