Kultura organizacji w firmie – warsztaty ze współodpowiedzialności
Warsztaty ze współodpowiedzialnej kultury w firmie w wymiarze indywidualnym lub zespołowym
Kultura organizacji w firmie to naturalne zjawisko. W każdym biznesie istnieje określony rodzaj kultury, który albo tę firmę wzmacnia, albo osłabia. Kultura organizacji jako źródło wartości i norm oraz wynikające z nich przekonania kulturowe sterują sposobem myślenia i współgrają ze sobą, tworząc pożądaną równowagę lub ją burząc. W warunkach wysokiej konkurencji to właśnie właściwa kultura organizacji pracy może zadecydować o sukcesie lub porażce biznesu.
Diagnoza kultury organizacji – dlaczego właśnie kultura współodpowiedzialności?
Jak pokazują studia porównawcze naszych klientów, kultura współodpowiedzialności jest najbardziej efektywną formą organizacyjną w modelu High Performance Organization. Definiujemy ją jako: „miejsce ludzi współodpowiedzialnych, którzy myślą i działają w sposób niezbędny do osiągnięcia kluczowych rezultatów firmy”.
Większość firm dostrzega silne powiązania między osiąganymi rezultatami a poziomami współodpowiedzialności i zaangażowania, które istnieją w ich organizacjach. Wyzwaniem dla większości tych firm jest nabycie wiedzy i umiejętności, jak tworzyć oraz utrwalać wśród wszystkich pracowników kulturę współodpowiedzialności za kluczowe rezultaty.
ALBO TY BĘDZIESZ ZARZĄDZAĆ KULTURĄ ORGANIZACJI PRACY, ALBO ONA BĘDZIE ZARZĄDZAĆ TOBĄ
Wdrażanie kultury organizacji pracy – więcej niż warsztat
Wdrażanie najlepszej formy kultury organizacji w firmie to nie jest jeden warsztat. To jest wspólna podróż centrum szkoleniowego DOOR i klientów. Cel podróży stanowi wyeliminowanie i przezwyciężenie postawy, którą nazywamy „grą we wzajemne obwinianie się” (The Blame Game). Ścieżka procesu wdrażania kultury organizacji pracy oznacza wykonanie kolejnych kroków ku współodpowiedzialności:
- Zobacz to.
- Przyjmij to.
- Rozwiąż to.
- Zrób to.
Współodpowiedzialność na poziomie osobistym to postawa, która charakteryzuje się ciągłym poszukiwaniem odpowiedzi na pytanie: „Co jeszcze mogę zrobić, żeby osiągnąć uzgodniony rezultat?”.
ISTNIEJĄ RÓŻNE RODZAJE KULTUR ORGANIZACJI W FIRMIE – KULTURA WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚCI JEST NAJLEPSZA
Etapy procesu wdrażania kultury organizacji w firmie opartej na współodpowiedzialności:
- Badanie wskaźnika kultury współodpowiedzialności.
- Ustalenie Kluczowych Oczekiwań z Zarządem/Decydentami.
- Wybór i przygotowanie Ambasadorów Zmiany.
- Warsztaty z kultury w firmie dla wszystkich objętych procesem.
- Warsztaty wspierające i sesje coachingowe (w sali i on-line).
Jeżeli chcesz, by cechy kultury organizacji w Twojej firmie wspierały cele biznesowe i budowały silne, zadowolone zespoły pracowników, skorzystaj z warsztatów kultury organizacji w firmie DOOR. Dowiesz się, co to jest kultura organizacji i dlaczego jest ważna – jakie są funkcje kultury organizacji i w jaki sposób współodpowiedzialność pracowników przekłada się na sukces biznesowy.
Ponieważ pojęcie kultury organizacji w firmie dotyczy każdego biznesu, poznając je i ucząc się je kształtować, możesz mieć wpływ na losy swojej firmy. Zapraszamy do kontaktu z centrum szkoleniowym DOOR w celu umówienia warsztatów lub uzyskania odpowiedzi na pytania.
Dowiedz się więcej: