Ocena pracownika
(rozmowa oceniająca)

Często rozmowy oceniające są kolejną formalności, którą należy wykonać.

A jest to szansa na budowanie kompetencji pracowników / zespołów. Szansa na wysłuchanie, poznanie opinii pracownika o sobie samym. Szansa  na zmotywowanie poprzez okazanie, że nam na nim zależy, że może się rozwijać i że wiele zależy od niego samego.

Potrzeba tylko kilku umiejętności.

Tematy warsztatu:

  • Poznanie zasad oceny pracownika
  • Po co przeprowadzamy okresowe rozmowy oceniające
  • Co powinno być oceniane w działalności pracownika.
  • Przygotowanie pracownika i menedżera (zebranie faktów)
  • Formularze oceny
  • Metody angażujące pracownika w rozmowę
  • Umiejętność aktywnego słuchania
  • Zadawanie właściwych pytań
  • Sposoby argumentowania stanowiska, jasność przekazu
  • Pułapki w procesie oceniania
  • Gdy pracownik ocenia się wyżej lub słabiej od oceny menedżera
  • Ustalanie wspólnych stanowisk
  • Wyciąganie wniosków z oceny (co pomogło zrealizować cel, co sprawiło, że nie został osiągnięty)
  • Ustalanie planów rozwojowych
 

Czas trwania: 1 dzień