Szkolenie – ocena pracownika

Ocena okresowa pracownika – poznaj swój zespół

Rozmowy oceniające w firmie są często traktowane jak kolejna formalność, przez którą trzeba po prostu przejść. W rzeczywistości jednak przeprowadzenie oceny pracowniczej to szansa nie tylko na oceny pracowników i ich pracy, ale też na zbadanie oraz rozwinięcie kompetencji pracowników i całego zespołu. Wykorzystaj ocenę pracowniczą jako okazję do poznania opinii pracownika o nim samym, na zmotywowanie go do działania oraz rozwoju i pokazanie, że jest ważną częścią zespołu.

Jak to zrobić dobrze? Potrzeba będzie kilku umiejętności, dzięki którym okresowa ocena pracownika przyniesie pożądane efekty. Zapisz się na szkolenie z oceny pracownika, jakie oferuje nasza firma szkoleniowa DOOR Poland.

Tematy warsztatu z oceny pracowniczej

Chcesz poznać techniki oceniania pracowników? Najlepszy system ocen pracowniczych? Zobacz, o czym będziemy rozmawiać podczas szkolenia z rozmów oceniających.

  • Zasady i kryteria oceny pracownika
  • Po co organizować okresowe rozmowy oceniające w miejscu pracy?
  • Co będziesz oceniać?
  • Przygotowanie pracownika oraz menedżera
  • Formularze oceny i samooceny pracownika
  • Jak angażować pracownika w trakcie rozmowy?
  • Aktywne słuchanie
  • Jakie pytania zadawać w celu uzyskania informacji zwrotnej?
  • Metody argumentowania stanowiska a jasność przekazu
  • Pułapki w procesie oceniania
  • Co robić, jeśli pracownik ocenia efekty swojej pracy wyżej lub słabiej od menedżera lub przełożonego?
  • Ustalanie wspólnych obszarów z pracownikiem
  • Wnioski z oceny
  • Stworzenie planów rozwojowych do dalszej pracy dla pracowników na danym stanowisku

Chcesz rozwijać się jako menedżer? Sprawdź też nasze pozostałe szkolenia menedżerskie z cyklu DOOR2Leadership!

Krótka definicja oceny pracowniczej

Kluczem do zrozumienia kluczowej roli oceny pracownika w funkcjonowaniu firmy jest poznanie jej definicji. Czym jest ocena pracownicza (employee evaluation)? To nic innego, jak podsumowanie wyników pracownika w danym okresie – ocena roczna pracownika czy półroczna. Oceny poszczególnych pracowników dokonuje zwykle bezpośredni przełożony lub specjalista od zarządzania zasobami ludzkimi, a proces odbywa się poprzez rozmowę, ankietę lub arkusz oceny pracownika. Dla działów HR ocena pracowników to sposób na zbadanie wydajności i kwalifikacji zawodowych osób zatrudnionych w firmie, ale też rozpoznanie problemów w organizacji i doskonalenie sprawności organizacyjnej. Dla pracowników to szansa na awans, zmianę stanowiska albo podwyżkę pensji.

Czas trwania: 1 dzień

Jakie masz korzyści z przeprowadzenia oceny pracownika?

  • Pomaga w analizie postępów pracowników w zakresie zajmowanego stanowiska.
  • Daje jasne informacje na temat efektywności w wykonywaniu obowiązków.
  • Umożliwia wzrost wydajności pracy.
  • Pozwala wyłonić pracowników o największej możliwości rozwoju i podnoszenia kwalifikacji oraz przyspieszyć ich ścieżkę kariery.
  • Może być podstawą do zmian kadrowych: awansów poziomych i pionowych, premii czy zwolnienia.
  • Służy jako motywacja pracownicza – samoocena pracownika pozwala mu poznać jego mocne i słabe strony.
  • Usprawnia komunikację wewnątrz firmy.
  • Ułatwia pracownikom rozwój przez obranie nowych celów zawodowych.

Czy to szkolenie jest dla Ciebie?

Największym plusem w ocenie pracownika jest lepsze zarządzanie zasobami ludzkimi i bardziej optymalne wykorzystywanie kompetencji i talentów pracowników. Członkowie zespołu dowiadują się, gdzie mogą się rozwijać, aby lepiej wywiązywać się ze swoich obowiązków i poszerzać swoje kompetencje dla siebie.

Chcesz udoskonalić swoje umiejętności w ocenie pracowniczej? Pracujesz jako…

…menedżer lub lider zespołu?

…prezes firmy?

…pracownik działu HR lub kadr?

Poznaj techniki i kryteria oceniania pracowników w trakcie okresowych rozmów oceniających. Zapisz się na szkolenie z oceny pracowniczej. Sprawdź, jakie szkolenia otwarte oferujemy. Sprawdź termin w zakładce SZKOLENIA OTWARTE, podaj swoje dane kontaktowe i dołącz do nas!

Masz pytania? Chcesz wiedzieć więcej? Odpowiemy na wszystkie Twoje pytania – zadzwoń pod numer +48 662 287 280 albo napisz do nas wiadomość door@door.com.pl.