Efektywność w pracy zespołowej
Wracamy do nieustająco ważnych umiejętności, które wymagają ciągłego przypominania, ćwiczenia i pogłębiania; współpraca, komunikacja, terminowość, stres, asertywność. Dodajemy nowe obszary warte praktycznego przerobienia na konkretne aktywności i postawy; czyli praca w otoczeniu zmian i zwiększających się wymagań. Czyli moje i innych reakcje na te zmiany, jak się w nich odnajdywać, jak reagować na pewne opory u innych na zmienne wymagania i potrzeby bieżącej i terminowej współpracy. Podtrzymujemy atmosferę zadań zespołowych, dodajemy nowe gry i celowe zabawy pomagające unaocznić potrzebne zachowania i wyciągnąć indywidualne i zespołowe wnioski.
Cele szkolenia:
- Wyposażenie uczestników w koncepcje i pomysły do zrealizowania w ramach pracy własnych zespołów po powrocie ze szkolenia.
 - Wzmocnienie pewności siebie w roli lidera promującego ducha wydajnego i zaangażowanego zespołu.
 - Przekazanie narzędzi do wykorzystania w budowaniu efektywności zespołowej.
 - Rozwój umiejętności organizacji pracy przy dużej współzależności różnych jednostek organizacji.
 - Uświadomienie sobie własnego wkładu do zespołu jako kreatora i osoby odpowiedzialnej za realizację celów.
 
Dla kogo przygotowaliśmy szkolenie?
- Wszyscy o proaktywnej postawie chcący wpłynąć na podniesienie efektywnej współpracy w ramach w swoich zespołów.
 - Każdy, kto pełni formalnie i nieformalnie rolę lidera zespołu.
 
Tematyka:
- Czynniki wpływające na budowanie efektywności zespołowej.
 - Cele strategiczne Organizacji a cele operacyjne zespołu/działu.
 - Rola liderów formalnych i nieformalnych w zespole.
 - Typologia zachowań pracowników w środowisku pracy zespołowej.
 - Przypomnienie zasad dobrej komunikacji w zespole.
 - Budowanie atmosfery otwartości i wsparcia. Kultura feedbacku.
 - Zasad efektywnej współpracy i komunikacji z innymi zespołami.
 - Typowe bariery i problemy (ludzie, procesy, procedury, zasoby), reagowanie na problemy, niepowodzenia i porażki.
 - Ćwiczenie modelu IDEA przy radzeniu sobie z barierami.
 - Technika Blitzkriegu przy zespołowym poszukiwaniu rozwiązań.
 - Reagowanie na opór przed zmianą wśród współpracowników.
 

