Menedżer
w roli coacha rozwój pracowników

Jednym z zadań menedżera jest pomóc pracownikowi w łatwiejszy i bardziej efektywny sposób osiągać oczekiwane od niego cele – dbanie o jego rozwój.

Oczekiwaniem każdego menedżera jest także zarządzanie takimi osobami, które aktywnie poszukują rozwiązań problemów, dążą do własnego rozwoju, samodzielności oraz odpowiedzialności w wykonywaniu powierzonych zadań.

Coachingowy styl zarządzania jest wtedy niezbędny.

Tematy warsztatu:

  • Czym jest coaching – korzyści, kogo?
  • Kiedy coachować – matryca rozwoju pracowników
  • Proces coachingu
  • Umiejętności komunikacyjne coacha
  • Określanie razem z pracownikiem celu coachingu
  • Kryteria doboru modeli rozmów coachingowych
  • S.K.A.R. – podstawowe narzędzie / model coachingu
  • “Skalowanie” postępów pracownika
  • Sposoby przekazywania odpowiedniej wiedzy i umiejętności pracownikom (know-how)
  • Docenianie sukcesów pracowników
  • Rozmowa budującą zaangażowanie i motywację
  • Podejście coacha do poszukiwania rozwiązań problemu
  • P.A.P. – podtrzymywanie motywacji
  • Realizacja celów coachingu poprzez pracę z coachowanym „w terenie”
  • Rozwój i wykorzystanie potencjału pracownika

Czas trwania: 2 dni