Zarządzanie w sytuacjach konfliktowych

Znaczna część wynagrodzenia menedżerów (niektórzy podają, że nawet bywa to ponad ¼) przeznaczana jest na ochronę efektywności pracy przed zgubnymi skutkami konfliktów, co stanowi niemałą inwestycję.

Czas ten zostanie skrócony, jeśli menedżerowie będą potrafili rozpoznawać źródła konfliktu i skutecznie reagować w jego wcześniejszej fazie Wtedy nie będą się bali interweniować.

Tematy warsztatu:

  • Czym jest konflikt
  • Różne teorie konfliktu
  • Konsekwencje nie rozwiązanego konfliktu
  • Przyczyny konfliktu – diagnoza przyczyn i fazy
  • Fazy rozwoju konfliktu
  • Możliwe style współpracy zespołu
  • Style rozwiązywania konfliktu
  • Proces rozwiązywania konfliktów
  • Normy wspomagające rozwiązywanie konfliktu
  • Komunikacja w konflikcie
  • Rola mediatora – „trzecia strona” w konflikcie
  • Wypracowywanie rozwiązań sytuacji konfliktowych

Czas trwania: 2 dni