Zarządzanie zespołem wirtualnym

Zespoły wirtualne tworzą nowe wyzwania dla zarządzania.

Szczególnie ważne jest:

Stworzenie wspólnego celu, gdyż często pracują nie wiedząc, czym zajmują się pozostałe osoby.

Rzeczywistość zaczyna się robić wirtualna -ale pamiętajmy, że pracujemy wciąż z prawdziwymi ludźmi. Czasem nie wiemy jak stworzyć przestrzeń, gdzie będą mogli wyrazić swoje emocje, troski, poczucie humoru, budować zaufanie.

Wypracowanie poczucia pracy zespołowej, gdy tak trudno o bezpośrednie relacje, towarzyskie rozmowy.

Stosowanie narzędzi menedżerskich  w sposób dopasowany do możliwości komunikowania się i ograniczeń.

Tematy warsztatu:

  • Wyzwania i różnice w zarządzaniu zespołem wirtualnym
  • Oczekiwania i potrzeby pracowników podczas pracy zdalnej
  • Środki komunikacji zdalnej a efektywność zarządzania
  • Zasady tworzenia zespołów wirtualnych
  • Wymagania wobec menedżera w zdalnym zarządzaniu zespołem
  • Proces formowania zespołu wirtualnego
  • Potrzeby członków wirtualnego zespołu
  • Budowanie zaufania w zespole
  • Składniki budowania zaufania, źródła zaufania
  • CRISP – Model zarządzania w zespołach mieszanych
  • RASCI – Macierz odpowiedzialności w wirtualnych projektach
  • Poziomy wirtualnego delegowania
  • Monitoring vs. Kontrola – proces wirtualnego monitoringu
  • Wirtualny feedback

Czas trwania:

1 dzień (wersja podstawowa)

2 dni (wersja rozszerzona)