People Management – Szkolenie w formie symulacyjnej gry decyzyjnej. Gra Menedżerska
People Management jest atrakcyjną symulacją, wzbudzającą emocje i mocno angażującą uczestników. Symulacja uczy elastycznego zarządzania ludźmi w zależności od posiadanych kompetencji, sytuacji w której się znajdują i otoczenia rynkowego w którym działają. Konsekwentnie pomaga w zwiększeniu efektywności zarządzania zespołem, polepszeniu komunikacji i współpracy między zespołami w całej organizacji, a co najważniejsze, w osiąganiu lepszych wyników biznesowych. Symulacja osadzona jest w sytuacji biznesowej, która uwzględnia zmiany rynku, rotowanie pracowników, przesunięcia stanowisk, rekrutacje, rozwój poprzez szkolenia i coaching.
W atrakcyjny sposób wpływa na wzrost świadomości i odpowiedzialności menedżerów, rozwija myślenie i działanie strategiczne, a w konsekwencji, pomaga uczestnikom w zwiększeniu efektywności w zarządzaniu i osiąganiu lepszych wyników biznesowych. Wykorzystywany model zarządzania oparty jest na modelu elastycznego zarządzania Tannenbauma i Schmidta, na którym swoją koncepcję opiera między innymi K. Blanchard.
People Management:
- Nauczy elastycznego podejścia do zarządzania ludźmi.
- Pokaże w jaki sposób zbudować, rozwijać i utrzymać efektywny zespół pracowników.
- Poprawi komunikację oraz współpracę, pozwalając unikać niepotrzebnych konfliktów w zespole, miedzy zespołami oraz w relacjach przełożony-podwładny.
- Pokaże w jaki sposób i w jakim stopniu decyzje dotyczące zarządzania ludźmi wpływają na wyniki finansowe firmy.
- Uświadomi różnice w stylach zarządzania i wpływ elastycznego zarządzania na wyniki finansowe osiągane przez pracowników.
- Podkreśli znaczenie budowania zaangażowania i utrzymania motywacji pracowników w realizacji wyników i tworzeniu pozytywnej atmosfery w zespole.
- Dodatkowo szkolenie:
- uczy odpowiedzialności za podejmowane decyzje, ich zależność od sytuacji, otoczenia rynkowego oraz poziomu kompetencji pracowników;
- pozwala zastosować w praktyce i zweryfikować posiadaną wiedzę oraz umiejętności;
- uczy w praktyce elastycznego zarządzania;
- przypomina praktyczne zasady poprawnej komunikacji i współpracy w zespole;
- pokazuje finansowe konsekwencje typowych błędów popełnianych w rozwijaniu kompetencji oraz motywacji zespołu;
- buduje świadomość biznesową i świadomość funkcjonowania organizacji;
- uczy jak zarządzać pracownikami z różnych pokoleń (Millenialsi, Post-Millenialsi)
Przebieg symulacji
- Uczestnicy są podzieleni na zespoły (3-4 osobowe).
- Skład zespołów będzie mieszany pod względem funkcji i stanowisk.
- Każdy zespół reprezentuje konkurencyjną firmę działającą w podobnej branży.
- Zespoły otrzymują ten sam zestaw informacji oraz identyczne budżety początkowe.
- Każdy z zespołów podejmuje decyzje, które wywierają wpływ na finanse firmy, poziom rozwoju, atmosferę w zespole oraz motywację pracowników.
- Zwycięża zespół, który osiąga najlepszy wynik w trzech aspektach: zysk przedsiębiorstwa, poziom kompetencji pracowników, zadowolenie zespołów.
- Wygrywa każdy zespół, który zrealizuje zakładane cele biznesowe dla swojej organizacji.
- Symulacja to dziesięć rund decyzyjnych, które odzwierciedlają funkcjonowanie firmy w okresie 3 lat w zmieniających się warunkach rynkowych.
- Pomiędzy rundami prowadzone są krótkie podsumowania, wykłady, dyskusje pogłębiające wiedzę oraz pomagające analizować decyzje i doświadczenia zdobywane podczas kolejnych etapów symulacji.
- Wspólnie wypracowywane są “złote reguły” do zastosowania w praktyce.
- Całość symulacji zostaje omówiona w formie podsumowania na koniec spotkania ze wskazaniem najważniejszych wniosków i punktów wartych zastosowania w pracy.