Komunikacja w relacjach biznesowych
Każdy obszar naszego życia społecznego, jest nasycony komunikacją, od której zależą nasze relacje. Efektywność porozumiewania się z innymi w ogromnym stopniu zależy od świadomości czynników, które wpływają na komunikację między ludźmi i wykorzystania tej wiedzy w praktyce.
Każdy widzi i rozumie otaczający go świat w sobie właściwy sposób. Z tych powodów często odmiennie reagujemy na określone sytuacje. Na przykład jedno nieodpowiednie słowo, akcent decyduje o tym, że „tracimy” rozmówcę. Ważne jest nie to, co zamierzaliśmy powiedzieć, a to, jak zostaliśmy zrozumiani!
Cele szkolenia:
- Poznanie zasad procesu komunikacyjnego;
- Odkrycie własnych nawyków komunikacyjnych;
- Poznanie sposobów dopasowania komunikacji do osób o różnym zachowaniu;
- Poprawienie umiejętności perswazji i argumentacji;
- Większa precyzja przekazu;
- Porozumiewanie się z innymi w sytuacjach trudnych w sposób mniej konfliktowy;
- Właściwe stosowanie narzędzi w komunikacji asertywnej, obronie własnego stanowiska i egzekwowania ustaleń.
Dla kogo przygotowaliśmy szkolenie?
Szkolenie przeznaczone jest dla wszystkich, którzy podczas bezpośrednich kontaktów ze współpracownikami, podwładnymi, przełożonymi, klientami chcą się komunikować efektywniej. Chcą poznać i przećwiczyć różne techniki komunikacyjne, a następnie samodzielnie wykorzystywać je w codziennych sytuacjach.
Tematyka:
- Skąd biorą się różnice pomiędzy tym, co chcieliśmy przekazać a tym, jak zostaliśmy zrozumiani
- Analiza własnej osoby – Jak jestem postrzegany przez innych
- Moje nawyki komunikacyjne a nawyki innych
- Elastyczność i dopasowanie przekazu komunikacyjnego
- Błędy na poziomie treści
- Emocjonalne przeszkody komunikacyjne
- Słuchanie – aż i po prostu
- Zaburzenia, przeszkody w dyskusji grupowej
- Rozmowa „z wizją końca” – co chcę uzyskać
- Oddzielenie emocji i interpretacji od treści
- Asertywność – co oznacza i z czego wynika
- Narzędzia komunikacji asertywnej: Komunikat JA,– metoda Jujitsu
- Reakcja na emocjonalną krytykę