Komunikacja w sytuacjach trudnych i konfliktowych
Konflikty, zarówno te widoczne, jak i ukryte, to uboczny efekt współpracy z innymi ludźmi. Najczęściej wynikają z trudności w prawidłowym komunikowaniu się pracowników między sobą oraz z braku umiejętności współpracy. Każdemu konfliktowi towarzyszą negatywne emocje mające zgubny wpływ na efektywność pracy. Podczas szkolenia pokażemy nie tylko, jak rozwiązywać konflikty, ale także jak twórczo je wykorzystywać.
Cel szkolenia:
- Diagnozowanie konfliktu, fazy w jakiej się znajduje, ewentualnych skutków dla całego zespołu.
- Wyrażanie własnych opinii w sposób niezagrażający dla innych.
- Umiejętne reagowanie na czyjeś negatywne emocje.
- Postępowanie w sytuacjach emocjonalnych bez eskalowania konfliktu.
- Poznanie własnego, naturalnego stylu zachowania w sytuacji konfliktowej.
- Zapobieganie konfliktom.
- Stosowanie efektywnego procesu rozwiązywania mediacji w konflikcie stron.
Dla kogo przygotowaliśmy szkolenie?
Trening przeznaczony jest dla pracowników, którzy w swojej pracy spotykają się z sytuacjami nieporozumień, rozbieżnych opinii, różnic interesów i innych sytuacji konfliktogennych. Rozwiązują sytuacje konfliktowe w swoich zespołach.
Tematyka:
- Diagnoza konfliktu.
- Różne poglądy na temat konfliktu.
- Źródła i przyczyny konfliktu.
- Fazy rozwoju konfliktu i dopasowanie sposobu interwencji.
- Komunikacja w konflikcie
- Emocje w konflikcie
- Rola trzeciej strony w konflikcie
- Kroki rozwiązywania konfliktu
- Normy wspomagające rozwiązywanie konfliktów.
- Narzędzia komunikacyjne przydatne w konflikcie.
- Wypracowywanie rozwiązań sytuacji konfliktowych.