Każdy doświadczony menedżer wie, że łatwo powiedzieć pracownikom jakie są ich cele i zadania, oczekiwane rezultaty biznesowe. Dużo trudniej spowodować, że wezmą za nie współodpowiedzialność, wykorzystując cały swój potencjał wiedzy, umiejętności i zaangażowania aby je realizować.
By osiągnąć oczekiwane rezultaty biznesowe, potencjał ten musi być wzmacniany i rozwijany, co jest rolą, a także wyzwaniem, każdego menedżera. Jak w sposób motywujący, inspirujący, a co najważniejsze skuteczny wspierać zespół w rozwoju tak, aby przekładał się on również na wyniki? Potrzeba czegoś więcej niż umiejętności menedżerskich – potrzeba kompetencji przywódczych.
Przywództwo nie jest tylko światłą ideą. Jest zestawem konkretnych kompetencji i codziennych zachowań menedżera. Ich integralną część stanowi pakiet fundamentalnych kompetencji coachingowych. Jego wartość jest niekwestionowana. W wielu jednak organizacjach wdrożenie kultury coachingowej nie powiodło się. Dlaczego? Ponieważ coaching działa – ale nie zawsze.
Dlatego podczas warsztatu odpowiemy sobie na pytania dlaczego, jak i kiedy warto stosować coaching oraz dlaczego musi być on skorelowany z celami biznesowymi, by efektywnie:
- odpowiedzieć sobie na pytanie, w jakich sytuacjach menedżerskich coaching przyniesie spodziewane efekty;
- korelować cele i wyzwania biznesowe z celami rozwojowymi zespołu;
- w sposób zaplanowany i spójny rozwijać kompetencje zespołu;
- codziennie wspierać jego członków w realizacji wyników;
- rozwiązywać problemy i tworzyć z nich okazję do edukacji;
- budować synergię wiedzy i doświadczeń menedżera oraz zespołu;
- koncentrować wyzwania rozwojowe na priorytetach;
- budować motywujące i inspirujące relacje z zespołem.
Dla kogo przygotowaliśmy szkolenie?
Menedżerowie i liderzy każdego szczebla zarządzania oraz szefowie projektów którzy chcą poszerzyć pakiet swoich doświadczeń, umiejętności i narzędzi menedżerskich.