Ocena pracownika
(rozmowa oceniajaca)
Często rozmowy oceniające są kolejną formalności, którą należy wykonać.
A jest to szansa na budowanie kompetencji pracowników / zespołów. Szansa na wysłuchanie, poznanie opinii pracownika o sobie samym. Szansa na zmotywowanie poprzez okazanie, że nam na nim zależy, że może się rozwijać i że wiele zależy od niego samego.
Potrzeba tylko kilku umiejętności.
Tematy warsztatu:
- Poznanie zasad oceny pracownika
- Po co przeprowadzamy okresowe rozmowy oceniające
- Co powinno być oceniane w działalności pracownika.
- Przygotowanie pracownika i menedżera (zebranie faktów)
- Formularze oceny
- Metody angażujące pracownika w rozmowę
- Umiejętność aktywnego słuchania
- Zadawanie właściwych pytań
- Sposoby argumentowania stanowiska, jasność przekazu
- Pułapki w procesie oceniania
- Gdy pracownik ocenia się wyżej lub słabiej od oceny menedżera
- Ustalanie wspólnych stanowisk
- Wyciąganie wniosków z oceny (co pomogło zrealizować cel, co sprawiło, że nie został osiągnięty)
- Ustalanie planów rozwojowych