Menedżer w roli Coacha
rozwój pracowników
Jednym z zadań menedżera jest pomóc pracownikowi w łatwiejszy i bardziej efektywny sposób osiągać oczekiwane od niego cele – dbanie o jego rozwój.
Oczekiwaniem każdego menedżera jest także zarządzanie takimi osobami, które aktywnie poszukują rozwiązań problemów, dążą do własnego rozwoju, samodzielności oraz odpowiedzialności w wykonywaniu powierzonych zadań.
Coachingowy styl zarządzania jest wtedy niezbędny.
Tematy warsztatu:
- Czym jest coaching – korzyści, kogo?
- Kiedy coachować – matryca rozwoju pracowników
- Proces coachingu
- Umiejętności komunikacyjne coacha
- Określanie razem z pracownikiem celu coachingu
- Kryteria doboru modeli rozmów coachingowych
- O.S.K.A.R. – podstawowe narzędzie / model coachingu
- “Skalowanie” postępów pracownika
- Sposoby przekazywania odpowiedniej wiedzy i umiejętności pracownikom (know-how)
- Docenianie sukcesów pracowników
- Rozmowa budującą zaangażowanie i motywację
- Podejście coacha do poszukiwania rozwiązań problemu
- A.P.A.P. – podtrzymywanie motywacji
- Realizacja celów coachingu poprzez pracę z coachowanym „w terenie”
- Rozwój i wykorzystanie potencjału pracownika