Sprzedaż profesjonalna
Najważniejsze decyzje w procesie sprzedaży podejmuje Klient. Ludzie lubią kupować, są niechętni gdy im się coś sprzedaje. Ważnym jest by przy tych decyzjach być. Sprzedaż polega na pomocy klientowi w procesie kupowania.
Najmniej efektywnym podejściem w sprzedaży jest „domyślanie się” zamiast „dowiadywania się” . Temu służy uporządkowana rozmowa, prowadzona w bezpiecznej atmosferze. Tylko, że klienci nie zawsze chcą rozmawiać, wolą zadawać pytania, niż na nie odpowiadać.
Gdy skupisz się na celach klienta, on chętniej pomoże Ci osiągnąć Twoje. Niestety w trudnych momentach nasze „ego” podpowiada nam by walczyć tylko o naszą wygraną.
Jak zatem pomagać w kupowaniu, poprzez rozmowę i uporządkowany, wydajny proces kwalifikacji i zamykania szans sprzedaży? Jak tworzyć bezpieczną atmosferę sprzyjającą wzajemnej relacji?
Tematy szkolenia:
- Proces kupowania, a Twoje kroki i zachowania w sprzedaży.
- Budowanie silnej pozycji konkurencyjnej od pierwsze kontaktu z Klientem.
- Poszukiwanie powodu do zakupu – rozpoznanie potrzeb i celów klienta.
- Rozpoznanie dostępnych możliwości zakupu po stronie klienta (kwalifikacja zasobów).
- Uzgadnianie procesu decyzyjnego i docieranie do kluczowych interesariuszy.
- Prezentowanie swoich propozycji (oferty) tak by przekonać i zachęcić do decyzji.
- Budowanie bezpiecznej atmosfery rozmowy i zaufania od pierwszej chwili.