Zarządzanie zespołem projektowym
Kierowanie zespołem projektowym różni się w istotny sposób od kierowania ludźmi w strukturach funkcjonalnych organizacji. Wynika to ze specyfiki projektów i zarządzania nimi.
Projekt ma swój początek i koniec, czas funkcjonowania zespołu projektowego jest zatem ograniczony, a członkowie zespołu i jego lider są poddani presji czasu. Ponadto trzeba się liczyć z tymczasowym charakterem relacji między ludźmi.
Członkowie zespołu rekrutują się z różnych struktur funkcjonalnych, mają rozmaite przygotowanie zawodowe i doświadczenia, nie stanowią jednolitej grupy, w organizacjach międzynarodowych mogą pochodzić z różnych kultur co z pewnością stanowi dodatkowe wyzwanie dla lidera.
Zespół projektowy pracuje w warunkach niepewności, której poziom bywa znacznie większy niż podczas pracy w strukturach funkcjonalnych firmy. Podejmowanie decyzji w takiej sytuacji jest utrudnione i obarczone ryzykiem.
Zaawansowanie technologiczne i postęp sprawiają, że nasilenie zmian, zwłaszcza w projektach typu agile wymaga szczególnej elastyczności.
Znaczne natężenie konfliktów w projekcie to kolejny orzech do zgryzienia dla kierownika projektu.
Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?
- Uczestnicy przygotują się do odmiennego sposobu zarządzania grupami roboczymi
- Będą potrafić budować swój autorytet Kierownika (lidera) projektu
- Zmaksymalizują możliwości motywowania części zespołów nie podległych funkcjonalnie (stanowiskowo)
- Zrozumieją mechanizmy działania grup projektowych;
- Otrzymają praktyczne i unikane narzędzia do zarządzania zespołami projektowymi;
- Dokonają oceny swoich umiejętności przydatnych w zarządzaniu zespołem projektowym.
Unikalne wartości szkolenia
- Wybór narzędzi menedżerskich przypisanych Zarządzaniu Projektem
- Dodatkowe obszary z praktyki motywacji w projektach
- 80% ćwiczeń i symulacji praktycznych
- Przypisanie zasad zarządzania do kolejnych faz rozwoju projektu
- Wypracowanie sposobów radzenia sobie z problemami w rzeczywistym, bieżącym środowisku działania Zespołów Projektowych
Dla kogo przygotowaliśmy szkolenie?
Menedżerowie projektów
Tematyka:
- Wyróżniki Zarządzania Projektem
- Lider Projektu i Zespół Projektowy
- Kick off projektu – Prezentacja Wizji
- „Kontrakt” z pracownikiem + Kontrakty z przełożonymi zasobów
- Komunikacja zmian w projekcie
- Typy Liderów i uczestników projektów
- Konflikty, a Motywacja w projektach
- Fazy rozwoju zespołu
- Stawianie wyzwań/ Delegowanie
- Agenci w projekcie
- Opór wobec nowości i zmian
- Rozmowa o porażce
- Wyrażanie uznania/ Zamknięcie projektu/ Rozwiązanie „Kontraktu”
Zestawienie błędów i zagrożeń dla pracy Zespołu projektowego – Podsumowanie