Zarządzanie zespołem projektowym

Kierowanie zespołem projektowym różni się w istotny sposób od kierowania ludźmi w strukturach funkcjonalnych organizacji. Wynika to ze specyfiki projektów i zarządzania nimi.

Projekt ma swój początek i koniec, czas funkcjonowania zespołu projektowego jest zatem ograniczony, a członkowie zespołu i jego lider są poddani presji czasu. Ponadto trzeba się liczyć z tymczasowym charakterem relacji między ludźmi.

Członkowie zespołu rekrutują się z różnych struktur funkcjonalnych, mają rozmaite przygotowanie zawodowe i doświadczenia, nie stanowią jednolitej grupy, w organizacjach międzynarodowych mogą pochodzić z różnych kultur co z pewnością stanowi dodatkowe wyzwanie dla lidera.

Zespół projektowy pracuje w warunkach niepewności, której poziom bywa znacznie większy niż podczas pracy w strukturach funkcjonalnych firmy. Podejmowanie decyzji w takiej sytuacji jest utrudnione i obarczone ryzykiem.

Zaawansowanie technologiczne i postęp sprawiają, że nasilenie zmian, zwłaszcza w projektach typu agile wymaga szczególnej elastyczności.

Znaczne natężenie konfliktów w projekcie to kolejny orzech do zgryzienia dla kierownika projektu.

Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?

  • Uczestnicy przygotują się do odmiennego sposobu zarządzania grupami roboczymi
  • Będą potrafić budować swój autorytet Kierownika (lidera) projektu
  • Zmaksymalizują możliwości motywowania części zespołów nie podległych funkcjonalnie (stanowiskowo)
  • Zrozumieją mechanizmy działania grup projektowych;
  • Otrzymają praktyczne i unikane narzędzia do zarządzania zespołami projektowymi;
  • Dokonają oceny swoich umiejętności przydatnych w zarządzaniu zespołem projektowym.

Unikalne wartości szkolenia

  • Wybór narzędzi menedżerskich przypisanych Zarządzaniu Projektem
  • Dodatkowe obszary z praktyki motywacji w projektach
  • 80% ćwiczeń i symulacji praktycznych
  • Przypisanie zasad zarządzania do kolejnych faz rozwoju  projektu
  • Wypracowanie sposobów radzenia sobie z problemami w rzeczywistym, bieżącym środowisku działania Zespołów Projektowych

Dla kogo przygotowaliśmy szkolenie?

Menedżerowie projektów

Tematyka:

  • Wyróżniki Zarządzania Projektem
  • Lider Projektu i Zespół Projektowy
  • Kick off projektu – Prezentacja Wizji
  • „Kontrakt” z pracownikiem + Kontrakty z przełożonymi zasobów
  • Komunikacja zmian w projekcie
  • Typy Liderów i uczestników projektów
  • Konflikty, a Motywacja w projektach
  • Fazy rozwoju zespołu
  • Stawianie wyzwań/ Delegowanie
  • Agenci w projekcie
  • Opór wobec nowości i zmian
  • Rozmowa o porażce
  • Wyrażanie uznania/ Zamknięcie projektu/ Rozwiązanie „Kontraktu”

Zestawienie błędów i zagrożeń dla pracy Zespołu projektowego – Podsumowanie

    2 400 PLN netto + 23% VAT (szkolenie online - ZOOM)


    Wypełnij zgłoszenie:





    Płatność:
    Jestem płatnikiem VAT

    Nie jestem płatnikiem VAT

    PROSZĘ O WYSTAWIENIE FAKTURY PRO FORMA