Rozmowy Oceniające i Rozwojowe
Większość dużych firmy posiada System Okresowych Ocen Pracownika. Narzędzie to jest doskonałym sposobem prowadzenia polityki personalnej w przedsiębiorstwie zwiększając efektywność zarządzania ludźmi i firmą. Ułatwia kształtowanie systemów wynagrodzeń, budowanie ścieżek kariery, doboru szkoleń, budowanie zespołów, motywowanie pracowników, poprawia wydajność pracy, dostarcza informacji o mocnych i słabych stronach pracownika, zastępuje subiektywne opinie rzetelną oceną oraz wiele więcej w zależności od specyfiki firmy, działu, zespołu w którym dokonuje się oceny pracownika.
W wielu firmach to doskonałe narzędzie jest jednak postrzegane jako bardzo kontrowersyjne. Doświadczenie firmy DOOR wskazuje, że jest to spowodowane między innymi złym dopasowania oceny do działalności i celów strategicznych firmy, złego doboru metody oceniania, złych kryteriów oceny, braku umiejętności przeprowadzania rozmowy oceniającej przez pracowników, nieznajomość lub brakiem zrozumienia celu rozmowy oceniającej.
Doświadczenie firmy DOOR wskazuje, że można poprawiać efektywność w używaniu tego narzędzia w firmach w których już ono funkcjonuje, lub wprowadzać jako nowe narzędzie menedżerskie do nowych firm dzięki dobrze dopasowanemu szkoleniu.
Dla kogo przygotowujemy i prowadzimy trening?
Ten pełen praktycznych wzorów, modeli zachowań i rozmów oraz pełen praktycznych ćwiczeń i wskazówek warsztat jest przygotowywany zarówno dla menedżerów niższego, jak i wyższego szczebla, których jednym z zadań jest ocena wyników pracy podległych pracowników.
Aby w nim uczestniczyć, nie jest konieczne posiadanie wiedzy dotyczącej sposobów oceniania. Natomiast pewne doświadczenie z tego zakresu powoduje, że uczestnicy łatwiej widzą zastosowanie treści szkolenia w takich sytuacjach. Warsztat jest dopasowywany zarówno dla doświadczonych, jak i dla początkujących menedżerów.
Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?
- Ćwicząc model prowadzenia rozmów rozwojowych, uczestnicy szkolenia będą potrafili ukierunkować i motywować członków zespołu do realizacji indywidualnych planów działania.
- Będą traktowali ocenę jako proces rozwoju pracownika dla osiągania lepszych efektów pracy.
- Uczestnicy będą umieli przygotować się do rozmowy, poprowadzić ją zgodnie z planem, zakończyć konkretnymi ustaleniami na przyszłość i sprawić, że kolejne spotkania będą oczekiwane przez podwładnego
Tematyka:
- Zarządzanie jest zawodem
- Typologia zachowań / Charakterystyka stylów zarządzania i komunikowania.
- „Komunikacja na podobnych falach”
- Motywacja
- Zarządzanie Pokoleniami
- Informacja zwrotna dla pracownika po zakończonym działaniu.
- Znaczenie systemu oceny pracownika w firmie.
- Czym jest profil kompetencyjny
- Przygotowanie informacji, danych do rozmowy rozwojowej
- Przygotowanie się do rozmowy rozwojowej
- Efektywna komunikacja w trakcie rozmowy rozwojowej
- Jak pomagać w rozwoju pracowników?
- Jak zdobyć zaangażowanie pracowników w planowanie rozwoju kompetencji?
- Struktura rozmowy rozwojowej i symulacje procesów oceny.