Strona główna Szkolenia Szkolenia menedżerskie DOOR2Leadership Zarządzanie zespołem wirtualnym

Zarządzanie zespołem wirtualnym

Zespoły wirtualne tworzą nowe wyzwania dla zarządzania.

Szczególnie ważne jest:

  • Stworzenie wspólnego celu, gdyż często pracują nie wiedząc, czym zajmują się pozostałe osoby.
  • Rzeczywistość zaczyna się robić wirtualna -ale pamiętajmy, że pracujemy wciąż z prawdziwymi ludźmi. Czasem nie wiemy jak stworzyć przestrzeń, gdzie będą mogli wyrazić swoje emocje, troski, poczucie humoru, budować zaufanie.
  • Wypracowanie poczucia pracy zespołowej, gdy tak trudno o bezpośrednie relacje, towarzyskie rozmowy.
  • Stosowanie narzędzi menedżerskich  w sposób dopasowany do możliwości komunikowania się i ograniczeń home office.

Jak poradzić sobie z takimi wyzwaniami w zarządzaniu zespołem zdalnym? Skorzystaj ze szkolenia dla liderów home office w DOOR Poland.

Zarządzanie zespołem rozproszonym – szkolenie

W czasach, gdy praca zdalna  i home office staje się coraz bardziej powszechnym rozwiązaniem, przed menedżerami staje niełatwe zadanie zarządzania rozproszonym zespołem. Dotychczasowe metody zarządzania zespołem mogą się okazać niewystarczające. Zarządzenie zespołem zdalnym wymaga innych metod, niż zarządzanie pracownikami na miejscu. Warsztaty z zarządzania zespołem rozproszonym w DOOR pomogą Ci przystosować się do nowej sytuacji i opanować nowy styl zarządzania tak, aby wydajnie zarządzać zespołem zdalnym. Czego dowiesz się podczas spotkania?

Tematy warsztatu z zarządzania zespołem zdalnym

Zarządzanie zespołem zdalnym to jedno z najtrudniejszych zadań dla menedżera. Członkowie zespołu pracujący z domu wymagają innych strategii komunikacji i motywacji pracownika, mają też inne problemy, niż pracownicy biura. Jak dbać o wysoką efektywność pracy członków zespołu zdalnego? Jak samemu pracować efektywniej? Jak pielęgnować zaangażowanie pracownika podczas wykonywania obowiązków zawodowych? Jak powinno wyglądać przekazywanie informacji i komunikacja w zdalnym zespole rozproszonym? Na te i inne pytania odpowiemy na naszym warsztacie. Sprawdź, czego dowiesz się podczas spotkania z trenerem DOOR Poland.

  • Wyzwania i różnice w zarządzaniu zespołem wirtualnym
  • Oczekiwania i potrzeby pracowników podczas pracy zdalnej
  • Środki komunikacji zdalnej a efektywność zarządzania
  • Zasady tworzenia zespołów wirtualnych
  • Wymagania wobec menedżera w zdalnym zarządzaniu zespołem
  • Proces formowania zespołu wirtualnego
  • Potrzeby członków wirtualnego zespołu w czasie pracy zdalnej
  • Budowanie zaufania w zespole
  • Składniki budowania zaufania, źródła zaufania
  • CRISP – Model zarządzania w zespołach mieszanych
  • RASCI – Macierz odpowiedzialności w wirtualnych projektach
  • Poziomy wirtualnego delegowania
  • Monitoring vs. Kontrola – proces wirtualnego monitoringu
  • Wirtualny feedback w trybie home office

Pracownicy zdalni doceniają zalety home office, ale zdalne zarządzanie zespołem zdalnym to wyzwanie dla menedżera. Zwiększenie motywacji, informowanie współpracowników o projektach, pozostawanie w stałym kontakcie, wprowadzenie radykalnych zmian – to wszystko zadania, które będą się różnić w zależności od trybu pracy zespołu. W takiej sytuacji tworzy się specyficzna kultura organizacyjna, w której procesy znane z pracy stacjonarnej przebiegają inaczej. Jeżeli chcesz sprawnie zarządzać wirtualnym zespołem i budować pozytywne relacje biznesowe, skorzystaj z wiedzy dostępnej na szkoleniu z zarządzania w trybie zdalnym w DOOR!

Czas trwania:

1 dzień (wersja podstawowa)

2 dni (wersja rozszerzona)

Podczas szkolenia wykorzystujemy wiedzę i najlepsze praktyki wypracowane przez doświadczonych menedżerów pracujących z zespołami zdalnymi.

Poznaj korzyści z udziału w szkoleniu 

Co zyskasz, zapisując się na szkolenie z zarządzania w pracy zdalnej? Zobacz, co nas wyróżnia!

  • Swoboda wyboru formy szkolenia – organizujemy zarówno szkolenia stacjonarne, jak i szkolenia online, idealne dla osób pracujących w trybie home office.
  • Sprawdzone metody i wiedza sprawdzona w praktyce.
  • Bezpośredni kontakt z doświadczonym trenerem.

Czego nauczysz się na kursie zarządzania zdalnym zespołem?

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:

  • jak planować pracę zdalną, którą mają wykonać członkowie zespołu,
  • jak podnieść efektywność pracy zdalnej,
  • jak tworzyć zespół zdalny,
  • jak budować zaufanie w zespole rozproszonym.

Szkolenie w DOOR to zbiór podstawowych informacji i praktycznych rozwiązań dla każdego lidera, który zarządza zespołem zdalnym.

Zarządzanie home office – dla kogo szkolenie?

Kto skorzysta na udziale w szkoleniu menedżerskim z zarządzania zdalnego?

  • Lider zespołów rozproszonych pracujących w trybie home office.
  • Menedżer, który chce uzupełnić swoje kompetencje w zakresie zdalnego zarządzania zespołem.
  • Specjalista działu HR, który chce rekrutować najlepszych specjalistów do zespołu wirtualnego.
  • Członek zarządu, dyrektor odpowiedzialny za zarządzanie zespołem zdalnym.
  • Członek zespołu zdalnego, który chce poznać zasady wydajnej pracy zdalnej.

Adresatami szkolenia z zarządzania zespołem zdalnym są wszystkie osoby, które chcą poznać skuteczne metody zarządzania projektami i zespołem rozproszonym. Nie musisz mieć doświadczenia, jak zarządzać zespołem zdalnym ani zespołem w pracy stacjonarnej.

Część Twojego teamu pracuje w trybie pracy zdalnej? Na Twoim nowym stanowisku konieczne będzie prawidłowe zarządzanie zespołem rozproszonym? Zapisz się na szkolenie i poszerzaj swoje kompetencje z zarządzania w systemie home office. Skontaktuj się z nami pod numerem telefonu +48 662 287 280 lub odezwij się do nas na door@door.com.pl.