Lider i Menedżer – Zarządzanie zespołem w praktyce
Czy charyzma ważniejsza jest od umiejętności?
Ci, którzy nie są jedynie menedżerami ale także liderami, mocno polegają na sile własnej osobowości.
Osoba powołana na wysokie stanowisko menedżerskie otrzymuje wraz z nim prawowitą władzę – uprawnienia, by nagradzać i przymuszać. Wykorzystywanie władzy wynikającej z poparcia i zaangażowania zespołu jest jednak zdecydowanie efektywniejsze.
Choć wydaje się, że istota przywództwa jest dobrze znana, a wielu menedżerów przekonanych jest o swojej umiejętności zjednywania ludzi, to w praktyce często podejmowane pozornie właściwe działania nie przynoszą spodziewanych efektow. Dlaczego tak się dzieje?
Szkolenie Lider i menedżer – inspirujące przywództwo dostarcza odpowiedzi na to pytanie, odnosząc się do najczęściej spotykanych sytuacji, zachowań i postaw. Pozwala ćwiczyć umiejętności niezbędne liderowi do przewodzenia grupie, przekazywania jej tego, co jest określane mianem wizji i wartości podczas działań stricte menedżerskich: wyznaczania celów, korygowania, delegowania zadań, identyfikacji potrzeb czy motywowania pracownikow.
Dlaczego warto uczestniczyć w szkoleniu?
Analiza umiejętności menedżerskich i stylów zarządzania pozwoli uczestnikom szkolenia świadomie wykreować postawę lidera. Poznanie własnych mocnych i słabych stron związanych z preferowanym stylem zarządzania i komunikacji z ludźmi pozwoli wyeliminować błędy w postępowaniu i skonsoliduje zespół. Umiejętność jasnego określania i przekazywania zespołom wizji i kierunku rozwoju oraz znajomość typologii zachowań ułatwi wyznaczanie celów i motywowanie pracowników.
Dla kogo przygotowaliśmy szkolenie?
Trening przeznaczony jest dla menedżerów średniego i wyższego szczebla zarządzania.
Tematyka:
- Zdefiniowanie „natury” lidera
- Model kompetencji menedżerskich
- Style zarządzania
- Analiza potrzeb i motywacja
- Wyznaczanie celów
- Strategia podejścia do zespołu
- Pozafinansowe narzędzia motywacyjne
- Korygowanie zachowań
- Delegowanie
- Przekazywanie trudnej informacji
- Stawianie wyzwań
- Rozwój i wykorzystanie potencjału pracownika
- Pracownik przenoszący problemy osobiste do miejsca pracy