Prezentacja przed zespołem decyzyjnym klienta
Prezentowanie rozwiązań jakie przygotowaliśmy dla klienta to moment kulminacyjny procesu sprzedaży.
Wykorzystujemy tu całą swoją wiedzę o kliencie i o naszym produkcie i/lub usłudze. Wszystko po to by doprowadzić do decyzji. Zwykle w takich sytuacjach klient ma sporo pytań, interesy decydentów są różne, niektórzy mają wiele zastrzeżeń. Decyzje są odwlekane, a ich kryteria niejasne.
Jak przygotować sobie „teren” przed taką prezentacją, jak skonstruować jej treść i „poruszać się” w trakcie?
Wszystko razem wygląda jak planowanie i realizacja trudnej operacji taktycznej. Jak to zrobić dobrze? Pomogą Ci w tym nasze szkolenia sprzedażowe w DOOR Warszawa.
Tematy warsztatu :
Przygotowanie terenu
- role decydentów i ich kryteria decyzji
- Twoje prawa czasu i miejsca
- Sygnały ostrzegawcze
Przygotowanie treści
- Co wiemy, czego się domyślamy, jakie są ryzyka
- Struktura i argumentacja
- Możliwe pytania i zastrzeżenia
- Prezentowanie siebie, firmy
- Tworzenie atmosfery sprzyjającej decyzjom podczas spotkania
Prezentowanie i pozyskiwanie decyzji
- Forma prezentacji (w tym on-line)
- Kontrolowanie emocji swoich i słuchaczy
- Zachowania uczestników służące decyzjom
- Zachęcanie do decyzje, radzenie sobie z zastrzeżeniami i odwlekaniem rozstrzygnięć
- Reakcja na decyzje
- Omawianie po prezentacji: na co zwrócić uwagę
Czas trwania: 2 dni
Po warsztacie uczestnicy realizują poznane umiejętności w ramach sugerowanego planu wdrożenia z wykorzystaniem proponowanych narzędzi. W ten sposób mają szansę na realną poprawę rezultatów.