Najważniejsze decyzje w procesie sprzedaży podejmuje Klient.
Ludzie lubią kupować, są niechętni gdy im się coś sprzedaje. Ważnym jest by przy tych decyzjach być. Sprzedaż polega na pomocy klientowi w procesie kupowania.
Najmniej efektywnym podejściem w sprzedaży jest „domyślanie się” zamiast „dowiadywania się” . Temu służy uporządkowana rozmowa, prowadzona w bezpiecznej atmosferze. Tylko, że klienci nie zawsze chcą rozmawiać, wolą zadawać pytania, niż na nie odpowiadać.
Gdy skupisz się na celach klienta, on chętniej pomoże Ci osiągnąć Twoje. Niestety w trudnych momentach nasze „ego” podpowiada nam by walczyć tylko o naszą wygraną.
Jak zatem pomagać w kupowaniu, poprzez rozmowę i uporządkowany, wydajny proces kwalifikacji i zamykania szans sprzedaży? Jak tworzyć bezpieczną atmosferę sprzyjającą wzajemnej relacji?