Prezentacja przed zespołem decyzyjnym klienta

(na żywo i on-line)

Prezentowanie rozwiązań jakie przygotowaliśmy dla klienta to moment kulminacyjny procesu sprzedaży.

Wykorzystujemy tu całą swoją wiedzę o kliencie i o naszym produkcie i/lub usłudze. Wszystko po to by doprowadzić do decyzji. Zwykle w takich sytuacjach klient ma sporo pytań, interesy decydentów są różne, niektórzy mają wiele zastrzeżeń. Decyzje są odwlekane, a ich kryteria niejasne.

Jak przygotować sobie „teren” przed taką prezentacją, jak skonstruować jej treść i „poruszać się” w trakcie?

Wszystko razem wygląda jak planowanie i realizacja trudnej operacji taktycznej.

Tematy warsztatu:

Przygotowanie terenu
  • role decydentów i ich kryteria decyzji
  • Twoje prawa czasu i miejsca
  • Sygnały ostrzegawcze
Przygotowanie treści
  • Co wiemy, czego się domyślamy, jakie są ryzyka
  • Struktura i argumentacja
  • Możliwe pytania i zastrzeżenia
  • Prezentowanie siebie, firmy
  • Tworzenie atmosfery sprzyjającej decyzjom podczas spotkania
Prezentowanie i pozyskiwanie decyzji
  • Forma prezentacji (w tym on-line)
  • Kontrolowanie emocji swoich i słuchaczy
  • Zachowania uczestników służące decyzjom
  • Zachęcanie do decyzje, radzenie sobie z zastrzeżeniami i odwlekaniem rozstrzygnięć
  • Reakcja na decyzje
  • Omawianie po prezentacji: na co zwrócić uwagę

Czas trwania: 2 dni

Po warsztacie uczestnicy realizują poznane umiejętności w ramach sugerowanego planu wdrożenia z wykorzystaniem proponowanych narzędzi. W ten sposób mają szansę na realną poprawę rezultatów.