Kompetencje interpersonalne dzielimy na twarde i miękkie. Te pierwsze łatwo wskazać, ponieważ są to m.in. specjalistyczna wiedza z danej dziedziny oraz praktyczne zdolności ułatwiające wykonywanie konkretnego zawodu. W przypadku kompetencji miękkich sytuacja jest bardziej złożona: są one bowiem niezwykle ważne, ale też często trudne do uchwycenia. Do umiejętności miękkich zaliczamy np. komunikatywność, elastyczność, kreatywność, asertywność, odpowiednie zarządzanie czasem w pracy i odpowiedzialność. Ważne więc, aby skupić się także na ich rozwoju. Dlatego w DOOR Poland oferujemy szkolenia miękkie dla firm z obszaru kompetencji miękkich, które doskonalą umiejętności pracowników.
Szkolenie z kompetencji miękkich – klucz do sprawnego działania każdego zespołu
Umiejętności miękkie są uniwersalne, choć ich ocena bywa bardziej subiektywna niż w przypadku kompetencji twardych. Istotne jest jednak ich nieustanne rozwijanie, ponieważ w dużej mierze odnoszą się one do relacji z innymi ludźmi – tego, w jaki sposób je nawiązujemy, jakie miejsce w nich zajmujemy, jak się komunikujemy i jak wspomniane relacje na nas wpływają. Na kompetencje miękkie składa się szereg zdolności interpersonalnych, umiejętności społeczne, które umożliwiają właściwe interpretowanie zachowań, emocji i potrzeb, a także – zbiór umiejętności osobistych, podnoszących naszą wartość na rynku pracy. W trakcie szkoleń miękkich w sali szkoleniowej szlifujemy te umiejętności. Wyjaśniamy budowanie relacji, rozwiązywanie konfliktów, podejmowanie decyzji w projekcie, a komunikacja interpersonalna, wystąpienia publiczne czy umiejętność zarządzania czasem pracy nie mają już przed Tobą tajemnic. Przekazujemy praktyczną wiedzę na temat rozwijania umiejętności miękkich.
Szkolenie z umiejętności miękkich – dla większej satysfakcji z wykonywanych działań
Szkolenie z umiejętności miękkich obejmuje wiele zagadnień dotyczących rozwoju osobistego, w tym: zarządzanie sobą w czasie, radzenie sobie w stresujących, trudnych sytuacjach (również radzenie sobie z konfliktami) oraz umiejętność samomotywacji. Równie ważne są też szeroko rozumiane zdolności komunikacyjne, takie jak: znajomość języka perswazji, korzystanie z technik motywowania innych, delegowanie zadań, praca zespołowa, efektywna komunikacja i odpowiednie reagowanie na kryzys. To ważne, abyśmy znali swoje zalety i wady odnoszące się do każdego z tych aspektów. Temu służą szkolenia miękkie w DOOR Poland.
Szkolenie miękkie – inteligencja społeczna, zrozumienie emocji, elastyczność
Co zyskasz podczas szkolenia? Miękkie kompetencje u pracownika firmy mają ogromne znaczenie. Szkolenie z zakresu komunikacji miękkich w dużym stopniu wzmocni w pracownikach te atuty, które pozwolą lepiej odnaleźć się w większej grupie. Uwrażliwi na potrzeby drugiego człowieka, nauczy właściwie odczytywać komunikaty werbalne i niewerbalne, pomoże budować odpowiedni wizerunek, wesprze nawiązywanie wartościowych, długotrwałych relacji oraz przygotuje do pracy w różnych warunkach i środowiskach. Dzięki temu, ze swoich mocnych stron korzystać będziemy mogli niemal wszędzie, zawsze odnosząc niemałe sukcesy i ciesząc się zaufaniem pracowników oraz klientów. Zobacz, jak to działa. Rozwijaj kompetencje miękkie u swoich pracowników i całego zespołu.
Zapisz się na szkolenia miękkie!
W DOOR Poland od lat prowadzimy szkolenia biznesowe dla firm. To warsztaty z różnych dziedzin, które pomagają pojedynczym pracownikom i całym zespołom dotrzeć do pożądanych rezultatów. Naszą ofertę dopasowujemy do potrzeb naszych klientów, dlatego możesz zdecydować się na szkolenie zamknięte lub szkolenie otwarte, w zależności od tego, czego oczekujesz. Zapisz się na szkolenie miękkie w naszej firmie szkoleniowej i przekonaj się, dlaczego warto inwestować w rozwój kompetencji miękkich u pracowników.
Masz pytania? Chcesz wiedzieć więcej? Napisz wiadomość na door@door.com.pl lub zadzwoń do naszych specjalistów +48 662 287 280.